چرا بازی Resident Evil 7 از زاویه دید اول شخص روایت می‌شود؟

چرا بازی Resident Evil 7 از زاویه دید اول شخص روایت می‌شود؟

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
7 سال و 4 ماه و 5 روز پیش

هنگامی که کمپانی کپکام، بازی Resident Evil 7 را در نمایشگاه E3 معرفی کرد، تغییرات بازی، بسیار محسوس بودند. این بار شما نقش یک کاراکتر ناشناس را دارید و او را از زاویه دید اول شخص کنترل می‌کند. سبک بازی نیز نسبت به چند شماره پیش به شدت تغییر کرده و با یک عنوان ترسناک و سرشار از المان‌های مخفی کاری و محیط تاریک و تنش‌زای یک خانه بزرگ روبرو هستیم. با این حال، کپکام معتقد است که قسمت هفتم بازی Resident Evil، به چارچوب‌های این سری وفادار است، در حالی که بازی Resident Evil 7 شباهت زیادی به بازی‌های چون Amnesia: The Dark Descent و P.T. دارد.

ماساچیکا کاواتا، تهیه کننده بازی Resident Evil 7، در مصاحبه‌ای با نشریه Game Informer از تغییرات جدیدترین قسمت بازی Resident Evil می‌گوید.

GI: با توجه به این که بر اساس آنچه دیده‌ایم، این بازی از نظر جو و فرم روایی، تفاوت زیادی با عناوین قبلی دارد، چرا اسم آن را Resident Evil 7 گذاشته‌اید و چرا به آن، به عنوان یک ریبوت نگاه نمی‌کنید؟ آیا از نظر شما، این بازی از نظر گیم پلی، برای این فرانچایز یک ریبوت محسوب نمی‌شود؟

کاواتا: اگر تنها به گیم پلی توجه کنید، بازی برای شما مانند یک ریبوت به نظر می‌رسد، اما داستان بازی است که باعث شده به آن Resident Evil 7 بگوییم. این یک بازی Resident Evil است و به ریشه‌های بازی و عواملی چون ترسناکی، حس اکتشاف و معماها و مبارزات سنتی این سری وفادار است و در عین حال، یک بازی کاملا جدید است. ما به جای ساختن یک بازی حساب شده و جواب پس داده، تصمیم گرفتیم تا یک عنوان کاملا جدید بسازیم که گیمرها را به شکلی کاملا جدید تحت تأثیر قرار داده و تجربه‌ای درگیرکننده و شخصی ارائه می‌کند. ما تصمیم گرفتیم تا بازی بسازیم که مرزهای سبک بازی‌های ترسناک را گسترش می‌دهد و به تمام عواملی که باعث ایجاد وحشت می‌شوند، توجه ویژه کرده‌ایم و در عین حال بازی را از نظر گیم پلی، سرگرم کننده ساخته‌ایم.




تا کنون تیزرها و دموهای منتشر شده از بازی، ارتباطی با بازی واقعی نداشته‌اند و همچنان بسیاری از طرفداران نمی‌دانند که بازی نهایی چگونه خواهد بود. چرا تصمیم گرفتید تا بازی را با این حجم رازداری عرضه کنید؟

برای این که از یک بازی ترسناک واقعا لذت ببرید، هر چه از آن کمتر بدانید بهتر است. چه چیزی در تاریکی مخفی شده است؟ دشمن شما کیست؟ چگونه می‌توانید فرار کنید؟ ما ترجیح دادیم تا به این سوالات پاسخ ندهیم تا گیمر، خود به دنبال جواب باشد و پرده از رازهای بازی بردارد. ما متوجه هستیم که بسیاری درباره محتوای بازی سوال دارند، اما به شما اطمینان می‌دهیم که با یک بازی ترسناک Resident Evil، با بهترین کیفیت روبرو خواهید بود.

این سری در سال‌های اخیر، به سمت اکشن متمایل شده بود. چه شد که تصمیم گرفتید دوباره آن را به ژانر ترسناک بازگردانید؟

ما سه عنوان متوالی از سری Resident Evil عرضه کردیم که اکشن بودند و تصمیم گرفتیم تا تغییری ایجاد کرده و چالش جدیدی برای خود انتخاب کنیم. عناوین اخیر باعث گسترش نام Resident Evil شدند و ارزش و میراث این سری را افزایش داده‌اند، پس ما نیز در آستانه 20 سالگی این مجموعه، تصمیم گرفتیم تا عنوانی شخصی‌تر بسازیم. بهترین راه برای این کار، ساخت یک بازی ترسناک بود که مانند قسمت اول، شما را می‌ترساند و مجذوب خود می‌کند.

آیا المان‌های بازی‌های قبلی، مانند دشمنان، معماها و کاراکترها، در این بازی نیز حضور دارند؟

اگر فقط به جو و گرافیک بازی نگاه کنیم، احتمالا فکر می‌کنید که با یک بازی دیگر روبرو هستید، اما مطمئن باشید که بازی Resident Evil 7، المان‌های محبوبی مانند اکتشاف، مدیریت آیتم‌ها و پازل‌ها را داراست. ما بسیار تلاش کردیم تا بازی در وجهه اول، ترسناک باشد، تا شما واقعا حس کنید که با یک عنوان Resident Evil مواجه هستید. این بازی از مضامین اصلی سری Resident Evil هر برخوردار است و در عین حال که شما در هنگام مواجهه با لحظات ترسناک، دچار تنش و استرس خواهید شد، پس از غلبه بر این لحظات، احساس آرامش خواهید کرد.




آیا در این بازی نیز مانند چهار بازی اخیر مجموعه، المان‌های اغراق شده  خواهیم دید یا با یک بازی کاملا جدی مواجه هستیم؟

ما در این بازی روی ترس توجه کرده‌ایم و می‌خواهیم گیمر بترسد. اما فراموش نکنید که این یک بازی است و بازی برای سرگرم شدن است، پس مطمئن باشید که انواع احساسات را در بازی تجربه خواهید کرد.

چرا زاویه دید را به اول شخص تغییر دادید؟

هنگامی که تصمیم گرفتیم بازی را به شدت ترسناک بسازیم، متوجه شدیم که زاویه اول شخص بهتر می‌تواند گیمر را درگیر جو و فضای بازی کند. گیمر، با کنترل کاراکتر اصلی بازی، تجربه یک بازی ترسناک را بسیار بهتر و ملموس‌تر احساس خواهد کرد.

آیا تیم سازنده، برای اجرای دوربین اول شخص و القای حس ترس، از بازی The Umbrella Chronicles الهام گرفته است؟

البته هر دو بازی اول شخص هستند، اما در اساس، دو بازی کاملا متفاوت هستند. یکی از این بازی، یک شوتر ریلی است که تنها به شلیک کردن به دشمن توجه دارید، و Resident Evil 7، یک بازی ترسناک است که شما باید خود آن را تجربه کنید و باز محیط تعامل داشته باشید. بله، هر دو بازی اول شخص هستند، اما برای اهداف کاملا متفاوتی ساخته شده‌اند.

چه عاملی باعث شد تا به جای یک نویسنده ژاپنی، به سراغ یک نویسنده آمریکایی بروید؟

در واقع داستان اصلی را یکی از نویسندگان ژاپنی ما نوشته بود، اما می‌خواستیم تا داستان از زاویه دید یک فرد آمریکایی که بهتر با فرهنگ و محیط آن منطقه آشناست، روایت شود، تا مخاطبان غربی نیز با بازی ارتباط برقرار کنند.

برای ساخت این بازی، از چه منابعی الهام گرفتید؟

تیم سازنده بازی از فیلم‌ها، کتاب‌ها و بازی‌های ترسناک بسیاری اثر گرفته، اما برای این که بازی برای شما مرموز بماند، نامی نمی‌بریم. همچنین، نمی‌توانیم از یک منبع به عنوان الهام بخش یاد کنیم. اما بیشتری تأثیر را اولین بازی Resident Evil روی این عنوان دارد و ما قصد داشتیم که به اولین بازی وفادار باشیم و حسی را که آن بازی القا کرد، دوباره زنده کنیم.




کدام قسمت‌های سری را بهبود بخشیده‌اید و آیا انتقادات طرفداران را گوش کرده‌اید؟

ما در سال‌های گذشته، همواره به طرفداران خود گوش کرده‌ایم و اکثر آن‌ها طالب هستند که دوباره یک بازی ترسناک را ببنیند، و به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا در Resident Evil 7، وحشت، توجه اصلی بازی باشد.

آیا این بازی روی پلی استیشن VR بهتر نیست؟

هسته اصلی بازی روی هیچ نسخه‌ای متفاوت نیست و شما در هر صورت یک بازی ترسناک را شاهد خواهید بود. اما بازی با واقعیت مجازی، باعث می‌شود تا احساس کنید که کاملا درون بازی هستید. حتما پیشنهاد می‌کنم که این بازی را یک بار با واقعیت مجازی امتحان کنید.

این اولین عنوانی درجه یکی است که برای واقعیت مجازی عرضه می‌شود. در این راه، چه چالش‌های پیش روی شما قرار داشت و آیا در آینده عنوانی عرضه خواهید کرد که به صورت انحصاری برای واقعیت مجازی باشد؟

هنگامی که ما دموی آشپزخانه را در E3 2015 عرضه کردیم، نشان دادیم که واقعیت مجازی برای سبک ترسناک و اول شخص، بسیار مناسبت است. با این دمو، ما از تمام قابلیت‌های واقعیت مجازی بهره بردیم و تصمیم گرفتیم تا یک بازی واقعیت مجازی بسازیم. اما واقعیت مجازی، یک گزینه کاملا قابل انعطاف است و گیمر می‌تواند هر زمان که بخواهد، به صورت معمولی بازی کند.

سازگاری با واقعیت مجازی و هدست PSVR، چه تأثیری در طراحی بازی داشته است؟

هسته اصلی بازی تفاوتی نکرده است، اما قطعا عواملی را که باعث بهتر شدن تجربه واقعیت مجازی می‌شوند، در نظر گرفته‌ایم. برای مثال، سرعت حرکت کاراکتر بازی را تغییر داده‌ایم و زمان زیادی را نیز به طراحی مراحل اختصاص دادیم تا همه چیز برای واقعیت مجازی، در بهترین شرایط باشد.

آیا برداشت اشتباهی از بازی دیده‌اید که بخواهید به آن بپردازید؟

در نگاه اول، بسیاری اظهار کردند که این بازی، شباهتی به Resident Evil ندارد، اما به شما قول می‌دهیم که این بازی، یک Resident Evil است و شما با دشمنانی جدید و تنش زا، جو وحشتناکی که باید در آن بگردید و معماهایی گوناگون روبرو خواهید شد. همانگونه که پیشتر گفتم، اشارات زیادی به عناوین دیگر در بازی خواهید یافت و که گیمر از پیدا کردن آن‌ها هیجان زده خواهد شد.




بازی Resident Evil 7 در ماه ژانویه 2017 برای اکس باکس وان، پلی استیشن 4، پلی استیشن VR و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

برچسب ها: بازی Resident Evil 7
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.